Eurovea2 raňajkovala s novinármi

Čas čítania: 3 minút

Prípravy na výstavbu projektu Eurovea2 sú v plnom prúde. Rozsahom najväčšia stavba v Bratislave nadviaže na ľuďmi obľúbenú časť Eurovea a posunie jej hranice až pod  most Apollo. Súčasťou bude predĺženie promenády pri Dunaji, rozšírenie verejných priestorov, pribudnú aj byty a kancelárie, rozšíri sa nákupná zóna a bonusom bude prvý slovenský mrakodrap EUROVEA TOWER.

Tím JTRE diskutoval s novinármi na spoločných raňajkách, počas ktorých do hĺbky vysvetľoval myšlienky a princípy kľúčové pri plánovaní Eurovea2. Hosťom na stretnutí bol architekt Radoslav Grečmal z architektonickej kancelárie GFI, ktorá lokalitu navrhla spolu so svetoznámou architektkou Beth Galí a ďalšími spolupracovníkmi.

„V JTRE máme víziu, akým spôsobom sa má Bratislava rozvíjať. Sme mestotvorný developer a vždy berieme do úvahy, ako sa mesto prirodzene vyvíja a ako sa menia aj jeho potreby, pretože zásadné projekty, akým je Eurovea2, ovplyvnia život mesta na mnoho rokov,“ uviedol raňajky výkonný riaditeľ JTRE Pavel Pelikán. „Chceme, aby naše projekty vznikali vo vzájomnej zhode z mestom aj jeho obyvateľmi. Preto prichádzame s ucelenými a koncepčnými návrhmi,“ dodal.

Eurovea2 nebude iba pokračovaním už existujúcej štvrte, ale vytvorí kvalitný verejný priestor, ktorý predstavuje prioritu pre architektov na čele s Beth Galí. Stavba bola umiestnená tak, aby pri nábreží Dunaja vznikol širší priestor pokrytý zeleňou a oddychovými zónami. Jeho dominantou bude štýlový, pamiatkovo chránený objekt Sklad č.7.

„Pri projektovaní Eurovea2 sme kládli dôraz na urbanistické princípy a funkčné verejné priestory. Okrem rozšírenia nábrežia máme v pláne revitalizovať a socializovať priestor pod Mostom Apollo,“ priblížil koncept projektu Radovan Grečmal z architektonickej kancelárie GFI. Na obrazovke mohli zástupcovia médií vidieť príklady skate parkov či basketbalových ihrísk, ktoré by mali vyplniť práve tento – dnes verejnosťou nevyužívaný – priestor.

Záujem o 6 stavieb rozprestierajúcich sa na 63,5 tisícoch štvorcových metrov bol zo strany médií vysoký. Dokazoval to aj plný showroom JTRE v River Parku na Dvořákovom nábreží, kde sa stretnutie konalo. Novinári mali možnosť nahliadnuť do ukážok internej súťaže hmotovo-priestorového overenia v zmysle požiadaviek územného plánu, do ktorého sa zapojilo viacero slovenských aj zahraničných architektonických štúdií. Ďalej videli exkluzívne vizualizácie lokality a vyspovedali vrchných predstaviteľov JTRE. Zaujímala ich aj dopravná situácia aj návrh novej električkovej trate, ktorý je súčasťou projektu.

„Eurovea2 sa riešením dopravy a verejných priestorov zaoberá najkomplexnejšie spomedzi všetkých projektov vo vznikajúcom modernom centre Bratislavy,“ vysvetľoval projektový manažér JTRE Ľuboš Kaštan, ktorý má na starosti vznikajúcu zónu Eurovea City. „Súčasťou riešení dopravy v lokalite, na ktorom JTRE intenzívne pracuje, je aj vybudovanie centrálneho električkového okruhu na trase zo Šafárikovho námestia po Pribinovej ulici a ďalej popred Eurovea, s napojením na Košickú ulicu.“

„O tom, či je nejaké miesto obľúbené u ľudí nerozhodujú developeri či odborníci, ľudia si svoje obľúbené miesta vyberajú sami. A tak sa to stalo aj v Eurovea – developer vytvoril podmienky a priestor, ale tú atmosféru a to „miesto“ si už dotvorili ľudia. A tí aj rozhodli, ako chcú tento priestor využívať,“ vysvetlil Pavel Pelikán.

Sledujte náš blog, sociálne siete a newsletter pre viac noviniek.