Kategória

Nová električka

Najvyššie budovy Európy: Medzi tieto metropoly sa zaradí aj Bratislava

Na nábreží Dunaja onedlho vyrastie prvý mrakodrap na Slovensku. Obytný vežiak, ktorý bude súčasťou rozšírenia komplexu Eurovea, sa bude týčiť do výšky 168 metrov. Za mrakodrapy sú oficiálne označované stavby, ktoré okrem iných atribútov spĺňajú kritérium výšky aspoň 150 metrov. Bratislava sa tak stane skutočnou metropolou a pridá sa k ďalším Európskym mestám, ktorých panoráme dominujú mrakodrapy.

Eurovea2 raňajkovala s novinármi

Prípravy na výstavbu projektu Eurovea2 sú v plnom prúde. Rozsahom najväčšia stavba v Bratislave nadviaže na ľuďmi obľúbenú časť Eurovea a posunie jej hranice až pod  most Apollo. Súčasťou bude predĺženie promenády pri Dunaji, rozšírenie verejných priestorov, pribudnú aj byty a kancelárie, rozšíri sa nákupná zóna a bonusom bude prvý slovenský mrakodrap EUROVEA TOWER.

Bratislavské električky jazdili medzi prvými na svete

Málokto vie, že prevádzka električiek v Bratislave patrí medzi celosvetovo najstaršie. Od spustenia funguje bez významnejšej prestávky a električky sú dnes nepostrádateľnou súčasťou mesta. Ako však električková doprava vlastne vznikla a prečo v nej má Bratislava tak významné miesto?

Dopravný inžinier: Bratislava potrebuje električkové okruhy

Podľa odborníkov z oblasti dopravy Bratislave pomôže rozvoj električkových tratí. Nový koľajový úsek s pracovným názvom „vetva Košická“ zabezpečí prepojenie medzi Petržalkou a Ružinovom, pomôže tak doprave v centre a položí základy koncepčného riešenia nosného dopravného systému. Kapacita električiek je dnes porovnateľná s metrom a má potenciál obslúžiť zvyšujúce sa nároky nielen v rozvojových štvrtiach mesta.

Zhrnutie: Čo prinesie nová električková trať

V Bratislave postupne na oboch brehoch Dunaja rastie nové centrum mesta. Podľa prepočtov sa v oblasti od Nového Lida, cez Euroveu, Klingerku, Nivy až po Cvernovku bude po dostavbe pohybovať okolo 100 000 ľudí denne – rezidentov, návštevníkov, zamestnancov. Okrem verejných priestorov bude preto potrebná aj výborná dopravná infraštruktúra, a tá v Bratislave stojí na verejnej električkovej doprave.