V novembri sa oficiálne otvorili brány prvej európskej nadnárodnej agentúry sídliacej na Slovensku. Európsky orgán práce (European Labour Authority, ELA) sa nasťahoval do kancelárskej budovy Landererova 12 v mestskej štvrti Eurovea City, ktorá sa stáva srdcom dynamicky rastúceho nového centra Bratislavy.
Európsky orgán práce si za ciele kladie zlepšovať spoluprácu medzi členmi Európskej únie v oblasti rovnoprávnosti a cezhraničnej mobility zamestnancov, vykonáva analýzy a pomáha urovnať spory medzi krajinami. Práve preto v kritériách vyhlásených pri hľadaní vhodnej lokality pre umiestnenie tohto orgánu bola prioritou dostupná poloha v rámci Európy aj dobrá napojiteľnosť na dopravnú infraštruktúru.
„Budova má veľmi dobré dopravné napojenie na letiská, ktoré sú najbližšie k Bratislave. Práve medzinárodná dostupnosť je dôležitým aspektom z pohľadu agentúry Európskej únie,“ vysvetľuje Pia-Johanna Fallström Mujkic, hovorkyňa Európskeho orgánu práce. „Okrem toho má veľmi výhodné umiestnenie v rýchlo sa rozvíjajúcej časti Bratislavy.“
Štvrť Eurovea City, ktorej súčasťou je aj Landererova 12, je sídlom nadnárodných korporácií ako IBM či Lenovo, ale aj domácich spoločností ako Profesia. Európska agentúra práce doplnila pestrý mix zamestnávateľov, ktorí sa rozhodli usídliť v multifunkčnej štvrti pri Dunaji. Tú v roku 2022 doplní rozšírenie nákupnej galérie Eurovea a o rok neskôr aj prvý mrakodrap na Slovensku, 168-metrov vysoká Eurovea Tower.
Hoci slávnostné otvorenie priestorov sa uskutočnilo 11. novembra 2021, zamestnanci ELA nové priestory využívajú už od septembra. „Prvé skúsenosti s využívaním budovy sú veľmi pozitívne, budova je moderná, spĺňa vysoké štandardy a má veľmi dobrú lokalitu,“ konštatuje Pia-Johanna Fallström Mujkic. Pracovné priestory sú riešené formou open space na základe odporúčaní úradu zodpovedného za správu budov a priestorov inštitúcií spadajúcich pod Európsku komisiu.
Zamestnanci boli súčasťou navrhovania pracovných priestorov už od úplného začiatku. Zodpovední architekti s nimi absolvovali viacero stretnutí, počas ktorých konzultovali jednotlivé návrhy. Najdôležitejšími kritériami 65 zamestnancov ELA, ktorí sa na stretnutiach podieľali, boli vysoký štandard dizajnu a kvalitné vybavenie, vďaka ktorému sa môžu plnohodnotne venovať pracovným povinnostiam.
Priestory ELA pozostávajú zo štyroch podlaží. Na troch z nich sa nachádzajú open space kancelárie, štvrté pozostáva z konferenčných miestností určených na stretávanie sa. V riešení priestorov sa nezabudlo ani na tiché miestnosti, v ktorých sa zamestnanci môžu venovať práci bez okolitých rozptýlení, alebo v pokoji vybaviť telefonáty.
„Nábytok je moderný z kvalitných materiálov a živých farieb. Kladieme dôraz na zdravé pracovné prostredie, preto sú všetky stoly výškovo nastaviteľné, aby mohli zamestnanci pracovať postojačky,“ pokračuje Pia-Johanna Fallström Mujkic. „Oceňujeme modernú budovu, ktorá spĺňa vysoké štandardy a sú z nej atraktívne výhľady,“ uzatvára hovorkyňa.